fredag 12. oktober 2012

Gudrun og Marius

Halla! Tenkte å komme med litt sen oppdatering om de to superkule dagene kalt i går og forigårs. Det har seg sånn at jeg bor ved et sted som heter Manhattan (ja, her snakker vi polens megaeple), og rett ved bussholdeplassen ligger det en second hand-butikk. Og ikke en hvilken som helst second hand-butikk, men en second hand-butikk som spesialiserer seg på norske klær! Herregud, tenkte jeg da jeg så skiltet med to norske flagg og logoene til kleskjeder som Bik Bok og Helly Hansen, og var ikke helt sikker på om dette var det teiteste eller det kuleste jeg kunne ha kommet over her i byen.

Teit eller kult, jeg gikk inn uansett. Jeg måtte jo nesten det. Ved første øyekast lot det til å være en helt vanlig second hand-butikk: stativ på stativ med svære stillaser av noen gamle damekåper, lastebilsjåfør-t-skjorter, og den karakteristiske "jeghareksistertaltforlenge"-lukta. Jeg lette litt rundt, og skjønte plutselig at disse klærne faktisk var fra Norge. Jeg fant blant annet en veldig fin, hjemmestrikka lusekofteaktig genser (men uten lusemønster, hva heter det a), og en helt fantastisk, rød, rund åttitallsgenser med et helt latterlig grelt blomstermønster brodert på (også hjemmelaget, selvfølgelig). Når jeg tenker meg om, skulle jeg kanskje ha kjøpt den. Om ikke for å bruke den, så bare for å ha den på veggen. Eller kanskje heller et sted hvor den kan høres, men ikke synes.

Jeg fant også en gummiregnjakke fra Bukken Bruse av den typen som kan føkke opp enhver barndom fordi den bare sender regnvannet ned mot hendene og gjør dem kalde og våte


Mine to favorittinnkjøp: jakke fra Gudrun Sjøden og mariusgenser fra Stavastrikk Nordhus & Sønn, Stavanger (hva nå enn det er, fikk ingen treff på google). I tillegg kjøpte jeg et lite sjal og en enkel genser fra Hennes. Gjett hva det kosta a. 34 kroner. Og jeg bare hæ, veit de hva dette er? Hvis man ikke gidder å strikke selv koster jo en mariusgenser ofte mellom 500 og 1000 kroner. Jeg fikk denne for 2.



I tillegg har jeg en gladnyhet! Jeg har nemlig sett min første polske regnbue! Det har seg nemlig sånn at for noen uker siden kom jeg over dette bildet på facebook:

... og siden da har jeg håpet på regnbue hver dag. I går kom den! Den så ikke ut som på bildet ovenfor, ...


 
... den så sånn ut! Eller, rettere sagt, DE så sånn ut. Dobbel! Joho! Suck on that, Norge.




Hada

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar