søndag 10. mars 2013

Kvinnedagen

Da jeg skrev forrige innlegg var jeg kjempenedfor, men nå er jeg helt i hundre! I dag har jeg bare koselige ting å si! Som alle forhåpentligvis fikk med seg, var det kvinnedagen på fredag. Og dæven steike, som det var koselig! For det første, fikk alle jentene i klassen gaver av gutta. Wait, what? Ja, du hørte riktig. Noe sånt har aldri skjedd meg hjemme. Kanskje det bare er meg, eller kanskje det er Norge. Ikke veit jeg, men jeg ble i hvert fall kjempeglad (etter at forvirrelsen var gått over). Nå er jeg så glad at jeg nesten må dedikere dette innlegget til Polen og alt det sære de kan finne på her. Det er jo tross alt første gang jeg har fått en sånn gave på kvinnedagen. Også fra gutta i klassen, a gitt.

Rekk opp hånda hvis du har fått gave av guttene i klassen din på kvinnedagen! Det har jeg! Woho!


Ugle på polsk er forresten sowa, så jeg kalte min ugle for spać, som betyr sove. Og hver gang jeg tenker på Ronja Røverdatter-nattasangen som moren til Ronja synger, tenker jeg bare:


"Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte ugle."

Natta! Nei, vent, det er jo midt på dagen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar