fredag 28. desember 2012

Utlendingens guide til å GI FAEN (med store bokstaver)

I dag hadde jeg egentlig tenkt til å poste en videoblogg som jeg lagde da jeg var syk. Det hadde blitt min første videoblogg, en veldig kort, men koselig snutt om julegaver og det å være syk i Polen. Men sånn ble det altså ikke. For i det siste har det skjedd en del ting som har provosert meg grenseløst, og det har hopet seg opp. Det som skjedde i dag var dråpen. Så her er neste episode av utledningens guide:
 
 
Utlendingens guide til å
GI FAEN
(med store bokstaver)
 
Forestill deg at du er på et fremmed sted, i et fremmed land, med totalt fremmede mennesker som snakker et helt fremmed og uforståelig språk. Ja, for eksempel hvis du er på utveksling. La oss si det. Og så kommer altså et titalls fremmede mennesker bort til deg etter tur for å vise deg hvor mye de kan om deg og stedet du kommer fra. For eksempel vet de alt om hvordan folk tenker der. De vet alt om stedets politiske system (og hvorfor det absolutt ikke funker). De vet alt om hvordan folk oppfører seg der du kommer fra, og de vet også hvorfor og hvordan det bør forandres på. De vet alt om hvorfor du har tatt valget du har tatt og dratt til et fremmed land. Og de vet alt om hvorfor du ikke snakker deres språk (det er fordi du er lat - det er jo for så vidt alle utledninger). Heldigvis er det eneste du trenger å gjøre å følge disse retningslinjene, lene deg tilbake og gi faen.
 
  1. Kom deg hjem til leiligheten/huset/stedet der du bor (ikke i hjemlandet, så langt trenger du ikke å dra, og gjør du det så har du absolutt ikke gjort som jeg sier og gitt faen)
  2. Ta av deg alle smykkene dine (eventuelt også tunge gensere/skjerf/luer e.l.), som om du gjør deg klar til slåsskamp.
  3. Slåss med en pute.
  4. Pust.
  5. Sett på noe bra sinnamusikk (helst noe med mye trommer, skriking, full guffe).
  6. Skriv noe (et blogginnlegg, for eksempel) om det du har på hjertet. Tegn en tegning.
  7. Drikk vann.
  8. Sett på noe koselig musikk som du liker og som har en avslappende effekt på deg.
  9. Len deg tilbake.
  10. GI FAEN.

2 kommentarer:

  1. UtleDNing eller utleNDing?

    SvarSlett
  2. Anonym: oi, jeg har visst skrevet det feil. I alle innleggene. Kleint. Men takka

    SvarSlett