tirsdag 4. desember 2012

Utlendingens guide til inte-grering

Er det noen bedre måte å bli kjent med sitt eget land på enn å flytte til et annet? På den tiden jeg har vært i Polen har jeg måttet lese meg opp på norrøn mytologi, undersøke statistikker om inntekt og skatt i Norge, lese om norsk straffelov, lære bort den norske nasjonalsangen, finne tallet på Norges befolkningstetthet, forklare x antall ganger hvorfor vi gjør narr av svensker, forklare x antall ganger at jeg IKKE er svensk, ta et dypdykk ned i det norske språket på jakt etter kasusrester fra en fjern fortid, lese om det norske flaggets historie, forstå meg på nordlyset (som jeg for øvrig aldri har sett i hele mitt liv), lære at pepperkakebaking i desember ikke er en selvfølge i alle land,
 
WAIT WHAAAAAAAAAAAAAAT
det er jo helt
 
God jul a, for faen.
 


2 kommentarer:

  1. Hei Inga! Dette er Konrad fra Skien... eller fra Polen, som naa bor i Norge:-) Jeg ser at du er i nesten samme situasjon som jeg er her - hadde vaert greit aa utveksle erfaringer :-) Hvor finner jeg PM til deg?

    Mvh
    Konrad

    SvarSlett
  2. Hei igjen! Takk for svaret:-) Jeg har lagt deg paa facebook, haaper det var riktig Inga;-)

    SvarSlett