onsdag 13. februar 2013

tweeter du, tweeter jeg

Her kommer et kort blogginnlegg, fordi jeg har en kunngjøring. Jeg har fått meg twitter!

Jeg har aldri skjønt meg på twitter. Det meste jeg har sett og hørt fra twitter-fronten har vært et virrvarr av skuespillere, komikere, forfattere og folk som er kjendiser helt uten grunn, som sloss om å vinne folks oppmerksomhet med nøye gjennomtenkte, samfunnsrelaterte uttalelser og veldig poetiske og/eller innfløkte skildringer av helt hverdagslige ting. Kort sagt, en pretensiøs voksenversjon av blogg.no.

Men så våknet jeg til en ny dag med polsk vinterferie, uten penger på kontantkortet og uten noen som helst lyst til å gjøre noe som involverte å måtte forlate huset. Jeg bestemte meg for å la i dag bli en ventedag, en sånn dag hvor man bare venter på i morgen (fordi i morgen skjer det noe kult), og jeg måtte derfor drøye tida. Jeg lagde arme riddere og marokkansk peppermyntete (med alt for mye sukker i) til frokost, og lot som om jeg var i Marrakesh. Deretter tok jeg en lang dusj, sprayet håret mitt med masse unødvendige greier, tok på meg klær, tok dem av igjen, tok på nye klær. Hørte på gangsterrap fra Brooklyn, så på leiligheter i Harlem på Craigslist, øvde meg på å se 3D-bilder ved hjelp av parallel viewing-metoden, og lagde mer marokkansk te (med alt for mye sukker i). Etter en stund gikk jeg tom for ting å gjøre, og bestemte meg for å utforske den store haraballen vi kaller Internett. Selvfølgelig tok det ikke lang tid før jeg utfordret meg selv til å styre meg inn mot fremmede og usikre farvann - nemlig alle andre sosiale medier enn facebook. Twitter ble selvfølgelig første (og hittil eneste) stopp.

Så der har dere det, grunnen til at jeg fikk meg twitter. På twitter slipper jeg løs den giddalause, keitete og litt furtne siden av meg, som jeg prøver så intenst å skjule her på bloggen. I tillegg tvitrer jeg på engelsk, sånn at de (få) leserne jeg har som ikke skjønner norsk, i hvert fall også skal få skjønne noe. Om de skjønner noe likevel, er jeg ikke så sikker på.

Det beste med Twitter hittil er:
1) at jeg kan følge hvem jeg vil, uten venneforespørsler
2) at jeg allerede har to følgere!
3) at Lars von Trier har twitter
4) at JEG KAN FØLGE LARS VON TRIER PÅ TWITTER
5) at også kan følge Ylvis-brødrene, så jeg har noe å le av hvis Lars von Triers tweets blir for skumle

Ja, det var min kunngjøring. Og jeg kan med dette også meddele at sjansen er svært liten for at jeg noensinne skal titte opp fra pc-skjermen igjen. Ses på twitter da.

@gnurest
#denfølelsen #aldrimerhashtagpåfacebookfornåharjegtwitter #hakkeheltskjøntgreiamedhashtagsennå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar