torsdag 27. september 2012

dumme kroppen

I dag har jeg mye å gjøre. Jeg har lekser, jeg har ting å oversette, ting å lære. Ting å pakke. Og siden jeg har så mye å gjøre, tenkte jeg at jeg skulle skrive et blogginnlegg. Invitere noen over på vafler. Flette håret. Og det skal jeg også, men innimellom disse tingene må jeg gjøre litt fornuftige greier. Jeg har en prøve i biologi på tirsdag (eller var det mandag?), og vi har om gener og proteinsyntesen. Genialt! tenkte jeg da jeg skjønte at det var tema, for det har jeg jo lært om før. Det vil si, jeg har vært i samme rom som noen som har snakket om proteinsyntesen, og jeg har tydeligvis gjort meg opp et par egne meninger om dette temaet. Jeg fant nemlig noen OneNote-notater fra forrige skoleår, så nå vet jeg hva jeg ikke skal ta i bruk når jeg trenger å lese naturfag på norsk. Her er et lite sammendrag av naturfagnotatene:

Det er sånn ca. dette det gikk i. Men det var da! Som jeg allerede har vist dere, har jeg nå tatt notatskrivingen til et nytt nivå. Ikke bare har jeg begynt å skrive dem for hånd (har jo egentlig ikke noe valg), men de er på tre forskjellige språk, hvorav to jeg faktisk forstår.

Ihvertfall, tilbake til min kreative somling (direkte oversettelse av creative procrastination, takka google). Neste uke har jeg tre prøver i fag jeg ikke skjønner så alt for mye av, og det er derfor jeg skriver dette blogginnlegget. For å slippe å gjøre alt annet.

Ingus

Lagt til senere (om kvelden): Det jeg endte opp med å gjøre i dag var å lage vafler og spise dem (med brunost, selvfølgelig), lære meg halvparten av en fransk barnesang og gjøre et halvhjerta forsøk på å få ferdig tyskleksene. Flette håret gjorde jeg ikke, men jeg tok på meg den nye hårdonuten min (jeg er litt usikker på hva jeg skal kalle ting noen ganger, så jeg bruker kanskje litt kleine ord). I neste innlegg skal jeg skrive om det dere vil. Dere kan velge mellom a) drømmen jeg hadde i natt om vikinger, b) den nye vertsfamilien min eller c) videoblogg hvor jeg synger den franske barnesangen. Neida, jeg skriver om det jeg vil. Og i morgen skriver jeg ingenting. Med mindre jeg ser en overvektig person (de finnes ikke her), eller ser en skitten gravstein (de finnes heller ikke her). Natta.

1 kommentar:

  1. Velger på øverste hylle: Litt om vertsfamilien du skal bo hos i nesten ett år! Ikke at vikinger og franske barnesanger ikke er gøy. Men du vet. Fine notater du har laget. Høydepunkt: Absorpsjosspekter vs the world.
    Gleder meg til å høre mer!

    SvarSlett